Pàgines

28 de juliol 2007

Henna d'Àustràlia, henna de zaghareets




Aquests dies la Sònia, Maria Teresa i Maria Ángeles han fet un taller de henna a Gavà. Aquests dies, qui sap, la nostra Georgi estarà fent un curset de henna allà a Austràlia. Qui sap si les mans càlides del seu Dani faran que dibuixi flors de somriure a sobre la seva pell. Després de veure-la com ho feia aquí quan quasi no en "sabia", estic segura que construirà bonics jardins. Recordo el dia que ens va tatuar: era un treball laboriós i ella estava concentrada, pacient, tranquil·la. La mirava i em sentia plena de serenor. Tenia molta pau.


Sigui com sigui, la henna ha estat present sempre en les zaghareets. Un tatuatge que transforma la pell durant uns dies i ens porta a móns orientals llunyans i paradisíacs. Un tatuatge que s'esborra per tornar a créixer amb nous horitzons i formes.


Potser portada pel desig de tatuar-me de henna, potser perquè tot el meu voltant de dansa tenia a veure amb alguna cosa de henna, vaig decidir buscar a internet tatuatges de henna per tal de poder fer les cantonades dels sostenidors de tribal, farta de veure altres "bordes" que no m'acabaven de convèncer. Sabia perfectament que els tatuatges de henna són molt sofisticats, díficils de reproduir a l'hora de cosir i, més, si només es vol per un franja molt fina. Però volia trobar alguna idea que em donés una empemta en el meu disseny. Estava a la feina, així que no em podia detenir massa. Quan vaig posar el buscador d'imatges del google, van aparèixer molts models. De seguida, però, em vaig parar en un, que ràpidament vaig fer més gran. Era diferent. Combinava la henna amb els dissenys de l'Al-andalus. Tot un món de fusió s'obria davant meu. No vaig poder continuar amb la meva recerca, però estava satisfeta. Per un moment, m'havia transportat en el temps i en diferents llocs.


Totes ens sentim atretes per la henna. Tanmateix, si hi ha algú que ens ha transmès un entusiasme i admiració especial, aquesta és la notra Georgi. (Espero que no t'hagi importat que hagi agafat aquesta foto, però estàs tan maca i porta tanta pau que no me n'he sabut estar.)


Molts petonets Georgi des d'aquí.
Molts petonets a les zaghareets.
Molts petonets a tots aquells que es deixen tatuar per la henna mentre s'obre un mar de sentiments i històries meravelloses.

2 comentaris:

Sònia... no tan fiera... ha dit...

Jo! Que maco!!

A veure quan torni la nostra nena d'Austràlia segur que els fa encara millor... i tú, quina feinada carinyet si has de brodar això els sostenidors!!!

Petons!

Georgina ha dit...

Gemma, quina sorpresa mes maca m'he emportat en llegir el nostre blog:)
Em recordo molt de vosaltres i em pregunto que us hauran ensenyat, es util? ja podreu fer tatoos vosaltres tambe?
Jo per aqui encara no he pogut fer el curset, pero vaig parlar amb la dona que ho porta, que es molt simpatica i em va dir que m'avisaria perque han de confirmar la data del proper curs... aixi que estic esperant noticies seves!
Quan hagi fet el curset no trigareu a saber-ho...Petons per a totes*