Pàgines

02 de novembre 2007

Ballet clàssic versus dansa oriental

Mai se m'ha donat bé dibuixar, però un dia d'aquesta setmana, mentre estava treballant, vaig començar a esbossar una ballarina clàssica -occidental- amb un vel. Era un dibuix, més aviat cúbic, per tal de poder analitzar-la, com si vulgués saber què hi ha dins seu. De sobte, vaig voler anar més enllà i, d'una manera molt senzilla, com la d'un nen petit, vaig esquemetitzar les dues ballarines, la d'Occident i la d'Oriental.
És evident que n'hi ha moltes més de les que he dibuixat, però en el nostre imaginari encara prevalen aquestes dues figures: ballet clàssic i dansa del ventre. Dibuixant, em vaig adonar que eren més semblants del que potser pensàvem. Les dues ballen sentint la música, les dues alcen els braços per semblar més esveltes i ajunten les cames mentren van de puntetes per arribar sempre més lluny, les dues mostren parts molt femenines -cintura o meluc- que ho potencien amb el vestuari.
Visualment el ballet clàssic no té res a veure amb la dansa del ventre o tribal. Ara bé, totes dues modalitats de dansa tenen la mateixa essència: ballar per ser lliures.

6 comentaris:

Sònia... no tan fiera... ha dit...

M'agraden!!!!

I sí, son moltes més les coses que ens apropan que les que ens separen..

Nandini & Toni ha dit...

Que maco, t´hauries de plantejar fer un dibuix comic de les zaghareets, que et sembla, seria molt divertit, eh? molts petons princesa

Amina ha dit...

Quina moral què tens!Jo, un dibuix còmic?!
Què mona!
Petonets!

Georgina ha dit...

Síí és veritat, al treball si t'inspires ja saps...
amb 4 línies es poden representar moltes coses, i encara que sembli fàcil fer-ho no ho és gens!
Tens raó, cadascuna a la seva manera crea una bellesa irrepetible!

Anònim ha dit...

Nena quin dibuix més txulo, m'ha encantat. Un petó

Sònia... no tan fiera... ha dit...

Nena!!!!!!!!!!!! Tú por aquí!!!

Petonets zaghareet perdido...

Muaksss