Pàgines

20 de setembre 2009

Labass Hidrusetes? Labass Zaghareets

Cada cop més a casa nostra, la gent comença a veure noves tradicions que abans eren del tots desconegudes. És el cas aquests dies del Ramadà. Un any més, per segona edició, es va celebrar aquest cap de setmana Les nits del Ramadà. I un any més, no vam poder resistir la temptació de tornar-hi. I com no, vam acudir a la nit magrebina (tot i que la nit africana també estava molt bé: ha havia Habib Koité!).

Podríem parlar de moltes coses i coses. Però només m'aturaré en una. I és que per una nit, sense programar-ho ni res, ens vam trobar Hydrus i Zaghareets allà a la festa. Va ser poca estona mentre sonava la música de Najat Aâtabou. Allà, al mig d'unes escales vam parlar de música, de berebers, de dansa, de noces, de treball, etc. I m'alegro molt d'haver-les trobat en un lloc diferent a un escenari o hafla. M'agrada molt compartir escenaris amb elles, veure-les, però també m'agrada molt compartir altres moments no purament dansaires. La dansa m'ha permès conèixer parts del meu cos i també a persones molt maques.
Al Marroc, siguin àrabs o berebers, sempre diuen "Labass?" (tot bé?). I sempre responen, labass. Així que ara només em queda preguntar:
- Labass?


9 comentaris:

Sònia... no tan fiera... ha dit...

Labass :) No t'ho creuras, però al arribar a casa vaig buscar aquesta cançò... jajaj

Zaib ha dit...

Estubo bien, nos lo pasamos bien.
Pero hoy no me siento los pies, menos mal que iba plana.

Sònia... no tan fiera... ha dit...

jajaj yo hoy no he dado ni golpe, y mucho menos intentar caminar.. estaba muerta al llegar... pero es que llevábamos todo el ensayo encima también!!!

Brighid ha dit...

yo queria ir y lo tenia clarisimo, pero al salir del festival el cuerpo no me respondia...todo el dia danzando!!! una tiene unos limites jeje
seguro que estuvo genial y en muy buena compañia!

Isabel ha dit...

Labass!
a mí també m´agrada compartir els moments no purament dansaires
Un plaer nenes.
perquè ens has acabat en "etes" ;)

Sònia... no tan fiera... ha dit...

Porque es cariñoso.. y por lo pequeñitas que se os ve, seguro!!! jajajaj Bueno, por lo primero seguro.. hacemos diminutivos de todo! :)

Unknown ha dit...

Nos costó encontraros, pero el que la sigue la consigue!
Amina nos tienes que dar unas clases de los bailoteos que te marcaste!

Bso!

Mónica Hidruseta!

Amina ha dit...

Com diu la Sònia, Hydrusetes perquè us tinc carinyo i com a bona catalaneta us faig el diminutiu!
Sobre el ball, és fàcil. Balla sense pensar al ritme de ska-reggie-fusió-rumbeta-etc!

Naida ha dit...

Una lástimaaaaa no haber estado!